Poverty Reduction through Social Business?

Lessons Learnt from Grameen Joint Ventures in Bangladesh

ISBN: 978-3-86581-287-2
Softcover, 348 Seiten
Erscheinungstermin: 01.09.2011

Since Nobel Peace Laureate Muhammad Yunus first began launching joint ventures with multinational corporations such as Group Danone (2006) and Veolia Water (2008) in Bangladesh, his social business concept has received international attention.

What is a social business and how can it contribute to poverty reduction? Using the example of Bangladesh, this book systematically explores Yunus' theoretical propositions in relation to relevant development policy contexts. Two case studies then investigate Grameen Danone's and Grameen Veolia's challenges in their business operations, mitigation strategies, and livelihood outcomes for the poor. While Grameen Danone Foods Ltd. aims to fight child malnutrition by selling fortified yoghurt, Grameen Veolia Water Ltd. provides rural communities with treated river water in arsenic-affected areas.

As this is the first comprehensive empirical study of Yunus' pioneering experiments in his home country, this book provides exciting first-hand insights for academics, development practitioners, and social entrepreneurs alike.
mehr anzeigen  

Unternehmen Wirtschaft
Erhältlich als
zum Download bereit

Beiträge zum ThemaAlle anzeigen  

Bild zu Nach dem Pestizidprozess – Alexander Schiebel über sein neues Buch »Gift und Wahrheit«
Interview

Im Interview spicht der Autor über die schwierige Zeit des Pestizidprozesses und zeigt anhand seiner Erfahrungen, wie man sich erfolgreich gegen SLAPP-Klagen wehren kann.   

Bild zu oekom auf der Frankfurter Buchmesse 2023
In eigener Sache

Erfahren Sie alles über unseren Auftritt auf der 75. Frankfurter Buchmesse und geplante Veranstaltungen mit unseren Autor*innen.   

Bild zu Der Finanzsektor und die sozial-ökologische Transformation: Vom Bremsklotz zum Beschleuniger?
Finanzwende

Finanzmärkte sind ein entscheidender Faktor für den Umbau zu einer nachhaltigen Wirtschaftsweise – doch bisher ist vieles nur Greenwashing.   

Ihr Warenkorb
Ihr Warenkorb ist leer.

Keine Versandkosten ab 35 Euro Bestellwert
(bei Lieferung innerhalb Deutschlands,
ausgenommen Zeitschriftenabos).

Für Kund*innen aus EU-Ländern verstehen sich unsere Preise inklusive der gesetzlichen Mehrwertsteuer und – außer bei digitalen Publikationen – zuzüglich Versandkosten.

Rabatt- und Gutscheincodes können im nachfolgenden Schritt eingegeben werden.